Szkolenia synchroniczne - inaczej określane jako szkolenia prowadzone w czasie rzeczywistym. Uczestnicy kontaktują się z prowadzącym oraz z resztą uczestników takiego kursu o określonej porze. Podczas szkoleń synchronicznych bardzo często prowadzący tworzą tzw. wirtualne klasy.Szkolenia takiego rodzaju mogą trwać od jednego dnia (jako pojedynczej sesji) aż do kilku tygodni, a nawet miesięcy. Zajęcia takiego typu są najczęściej prowadzone w formach wideokonferencji lub ewentualnie dwukierunkowych transmisji radiowych pomiędzy uczestnikami a nauczycielem.
Szkolenia asynchroniczne - jest to najczęściej spotykany rodzaj e-learningu. W szkoleniach asynchronicznych np. student, uczestnik uczy się swoim tempem, a kontakt z prowadzącymi takie szkolenia odbywa się drogą mailową albo też poprzez fora bądź grupy dyskusyjne. Materiały potrzebne do takich kursów są dostępne oczywiście w postaci elektronicznej.
Bazy danych - krótko mówiąc jest to sposób zdobywania wiedzy, który polega na możliwości wyszukiwaniu informacji/wiedzy w przeróżnych określonych bazach danych.
Online support - taki rodzaj "spotkań" e-learningowych odbywa się poprzez różnego rodzaju czaty, biuletyny, blogi, systemy mailingowe itp.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz