czwartek, 12 maja 2011

Elementy dobrego kursu online

1. Wstępne informacje o kursie powinny być dostępne w trybie online.

2. Każdy kurs powinien zawierać wstępne szkolenie w zakresie nawigacji i używania funkcji kursu.

3. Syllabus kursu powinien być udostępniony nie później niż w trakcie pierwszej lekcji kursu.

4. Materiały prezentowane online powinny być atrakcyjne.

5. Kurs powinien zawierać wiele interesujących odnośników do innych stron internetowych. 

6. Kurs powinien być w pełni funkcjonalny.

7. Materiały prezentowane w sieci powinny spełniać podobne funkcje, jak w tradycyjnej szkole. 

8. Materiały powinny być prezentowane w sposób dostosowany do różnych stylów uczenia się ludzi. 

9. Materiały powinny być prezentowane w sposób logiczny, ale studenci powinni móc z  łatwością poruszać się po całym kursie.

10. Studenci powinni móc łatwo i szybko porozumieć się online z instruktorem kursu.

11. Studenci powinni móc „mówić” do całej klasy podczas „otwartych dyskusji” e-mailowych na dany temat.
12. Kurs musi podtrzymywać uwagę i zainteresowanie studenta. 

13. Kurs musi używać poprawnego języka. 

14. Strony powinny ładować się szybko. 

15. W kursie powinni brać udział także zewnętrzni eksperci. 

16. Należy zwrócić szczególną uwagę na reguły kontroli i ich procedury.

17. Należy zwracać uwagę kiedy i jak często cała klasa dostępna jest online. 

1 komentarz:

  1. Dobre nauczanie to nauczanie efektywne, a co sprawia ze nauczanie elearning jest efektywne?
    - wprowadzaniae rozwiazan administracyjnych/biznesowych usprawniajacych wdrozenie i utrzymanie rozwiazan elearningowych
    - dobre szkolenia - nie da sie przeprowadzic elearningu bez dobrych materialow
    - dobrze przygotowany dydaktyk/trener, ktory wie jak moze wykorzystac dane mu narzedzie
    - zasoby informatyczne software/hardware

    OdpowiedzUsuń